2013年8月4日 星期日

心靈週曆 第19週 8/4-8/10/2013


                             史代納 博士著                       多蘿提亞.密兒 賴心詩 合譯校訂
現在秘密中包圍著
記憶中我所新近領受到的
將是我往前努力奮鬥的目標
不斷強健,自我的力量
它將從內在清醒
並繼續成長,將我給我自己。

19th  week     8/4-8/10/2013 
In secret to encompass now
With memory what I’ve newly received
Shall be my striving’s further aim:
Strengthening, selfhood’s forces
It shall awaken within
And growing, give me to myself.


光中的孩子﹣兒童的心靈週歷
                          作者  麥可. 波頓                             賴心詩 譯

19  8/4-8/10/2013
親愛的光之子,所有你已給予我的我將不會遺忘;
我將每天工作為你而建一個特別的地方
也在我的心裡準備一個神聖的空間。

我的努力有時會失敗,但
我每天都成長一點點,
也在我的旅程上走得更遠些。

19th  week  8/4-8/10/2013 
DEAR Child of Light, all that you’ve given I won’t forget;
I’ll work each day to build for you a special place
And in my heart prepare a sacred space.

My striving sometimes fails- and yet
I grow a little every day,
And journey further on my way.