2013年6月17日 星期一

病中禱文


                                                 史代納博士著   賴心詩譯
靈性的上天(帝),
請讓祢填滿了我,
在我的靈魂之中填補我。
給予力量到我的靈魂中,
讓這力量也在我的心,
我的心尋求祢,
用最誠摯的渴望去尋求你,
渴望能成為完整和健全的,
完整和健全且充滿勇氣,
勇氣是從上天(帝)的智慧(頭)而來的禮物,
啊靈性的上天(帝),從祢而來的禮物。
神的靈性,讓祢能填滿了我。



Prayer During Illness   by Rudolf Steiner

Spirit of God,
Fill Thou me,
Fill me in my soul.
To my soul give strength,
Strength also to my heart,
My heart that seeks for Thee,
Seeks Thee with earnest longing,
Longing to be whole and well,
Whole and well and full of courage,
Courage the gift from the head of God,
Gift from Thee, O spirit of God.
Spirit of God, Fill Thou me.