2013年6月23日 星期日

心靈週曆 第13週 6/23-6/29/2013



史代納 博士著                                                     多蘿提亞.密兒 賴心詩 合譯校訂


當我活在感官的高處中,
火焰在我靈魂深處竄起
來自靈性炯炯火熱的世界
神的真言:
在靈性的源頭裡直觀地尋找
找到你靈性的血緣。

13th  week     6/30-7/6/2012 
And when I live in senses’ heights,
There flames up deep within my soul
Out of the spirit’s fiery worlds
The god’s word of truth:
In spirit sources seek sensingly
To find your spirit kinship.


光中的孩子﹣兒童的心靈週歷
作者  麥可. 波頓                                    賴心詩 譯

13  6/23-6/29/2013
當我深深飲入
所有大自然中所賜予的豐富禮物,
在我心中,嚮往ㄧ個
和這位開始熊熊熾烈、漸漸增長
充滿智慧及強大有力的天堂之子連繫。

在ㄧ群又一群之中我看到
一個金色的階梯之上,天使在浩浩蕩盪的人群中移動。
他們向我招手,
我開始向上爬,在他們的群列中,我確定也是同屬的。

13th  week  6/23-6/29/2013 
And as I deeply drink
From all the rich gifts Nature is bestowing,
In me, the longing for a link
With the wise and powerful Sons of Heaven starts flaming, growing.

For rank on rank I see
Upon a golden stairway, Angels moving in a mighty throng.
They beckon me,
And I begin to climb, for certainly among their ranks, I too belong.