2013年6月15日 星期六

心靈週曆 第12週 6/13-6/22


   
史代納 博士著                       多蘿提亞.密兒 賴心詩 合譯校訂

12   6/13-6/22
光芒四射的美麗世界
迫使我深處的靈魂,釋放
神所賦予我本性中的力量
他們得以在宇宙中翱翔,
離開我自己
並在宇宙的光和宇宙的溫暖中
滿懷信心地找尋自我。

12th  week  6/13-6/22
The radiant beauty of the world
Compels my inmost soul to free
God-given powers of my nature
That they may soar into the cosmos,
To leave myself
And trustingly to seek myself
In cosmic light and cosmic warmth.


光中的孩子﹣兒童的心靈週歷
作者  麥可. 波頓                                    賴心詩 譯

12  6/16-6/22/2013
光﹣充滿的美在我的週圍無處不在,
它呼喚著我離開在地球上的居所,
想像力帶著翅膀掃過,在太陽發光和陣陣暖意湧出的地方
俯衝著,沖上天輕如空氣。

我的天使召喚着 - 他的愛,我不應該躲避;
在這閃爍的光中、泛著溫暖的太陽,
喜悅中,我們一起飛翔 - 真正的合一。

12th  week  6/13-6/22/2013 
The light- filled beauty all around me everywhere,
It calls to me to leave my earthly dwelling,
On wings of fancy sweeping, swooping, soaring light as air,
Where sun-rays glimmer and where waves of warmth are welling.

My Angel calls – his love I shall not shun;
For in the sparking light and glowing warmth of sun,
With joy we fly together – and are truly one.