2013年6月9日 星期日

心靈週曆 第11週 6/9-6/15/2013


史代納 博士著                                                            多蘿提亞.密兒 賴心詩 合譯校訂
在這太陽的正盛時刻裡它休憩著
讓你去理解這些話中的智慧:
降服於這世界的美麗,
被這富朝氣的新感受鼓動而激發;
人的我可以失去它自己
並在宇宙的我之內找到它自己。

11th  week     6/16-6/23/2012 
In this the sun’s high hour it rests
With you to understand these words of wisdom:
Surrendered to the beauty of the world,
Be stirred with new-enlivened feeling;
The human I can lose itself
And find itself within the cosmic I.


光中的孩子﹣兒童的心靈週歷

作者  麥可. 波頓                                                                             賴心詩 譯

11  6/9-6/15/2013
當我往外看外面的世界,我看到
如此令人驚奇的美 綻放在每ㄧ個方向。
在我的心中當我看見,我感到在我之內
大自然的美麗是如何地需要 在這裡找到它真正的映射。

當我的心端正地擴展和增長,
美麗之翼,帶我到最遠的空間領域,
我自己的自我迷失在光之中,
在沈靜的喜悅中最後在神的懷抱裡清醒。

11th  week  6/9-6/15/2013 
When I look out into the world, I see
Such wondrous beauty bursting forth in each direction.
When in my heart I look, I feel in me
How Nature’s beauty here must find its true reflection.

For when my heart expands and grows aright,
When, on the wings of beauty, to the farthest realms of space I’m taken,
Then is my own self lost within the light,
In quiet joy at last within the arms of God to waken.